Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Obecně bych souhlasila, až na závěr vašeho článku, kde píšete o 'zoufalcích' z pravého pruhu - a dělíte je na tři kategorie. Ti z té první - co ví jak zip funguje a pustí tedy před sebe toho z levého pruhu - podle mého názoru žádní zoufalci nejsou. Vyznívá to, jako by jste tím chtěl říct, že každý kdo k zúžení dojede v pravém pruhu je zoufalec, ať už ví, jak to má fungovat, nebo ne. Nehledě na to, kdy se do pravého pruhu řadil (a jestli vůbec předtím jel v tom levém). Jinak sama jezdím asi o něco víc po Rakousku než po Česku, a Rakušáci zase o tolik lepší nejsou. Zip tam funguje jen do určité hustoty dopravy - tak jako u nás. Snesou o něco větší hustotu bez zácpy, ale není to zase až takový rozdíl.

1 0
možnosti

Kdyby se volebni pravo melo udelovat podle intelligence volicu,(bezny test IQ), pak by nikdy nemohla prekrocit volebni ucast platnych hlasu 20 az 30%. Pri tom, jenom ochota kandidovat na verejne funkce by mela automaticky vyrazovat tyto osoby z volebniho seznamu jako podezrela individua.

0 0
možnosti

P40e38t96r 42N52ě16m21e52c

21. 11. 2016 12:28

Už se to hoooodně zlepsilo

0 0
možnosti

Hm, vyznění článku mi připadá ve stylu "já jsem chytřejší než ostatní, teď o tom ještě napíšu"

Co já osobně vidím, samotné zipování řidičům jde a to i na místech, kde k tomu nemají povinnost. Pár neznalých či agresivních se vždy najde, ale nejde o pravidlo. Jediný, zato velký problém je v tom, že se snaží dostat do průjezdného pruhu mnohem dříve než končí. Jak bylo psáno níže, v závislosti na rychlosti by se měli řadit těsně před ukončením pruhu a nebo v rozumné vzdálenosti.

1 1
možnosti

Jenomže to "jedno auto zprava, jedno auto zleva, ..." není všechno.

Zastavovat těsně před zúžením a potom se střídavě rozjíždět je špatně, takto to dělají tupci kteří ve skutečnosti principu zipu nerozumí.

Správně se má zipovat tak, že v dostatečném předstihu před zúžením (cca 50 m podle rychlosti) začnou vozidla v obou pruzích zvětšovat rozestupy tak, aby se do mezery mohlo zařadit vozidlo z druhého pruhu a před zúžením se oba proudy plynule spojí.

Já to takto dělám. Nepamatuju se, že bych měl problém s tím, že když si vyberu mezeru která na mě připadá, začnu blikat a zavěsím se někomu na nárazník, aby mě řidič v druhém pruhu neudělal místo.

Do druhého pruhu ale zajíždím až těsně před zúžením a mezitím se bavím tím jak jsou některý hysterický jelita za mnou "na prášky" a snaží se mně objet, aby na poslední chvíli urvali ještě nějaké to místo. :-/

4 0
možnosti

Mám stejnou zkušenost. Navíc poslední dobou je to na D1 ještě o něco horší, protože vymysleli ty "probouzecí" vystouplé lišty, které ale nejsou nijak označeny, takže v koloně je řidiči vidí až v okamžiku, kdy je mine auto před nimi a začnou panikařit. Někteří je klidně přejedou a zipují se až tam, kde je sloučení obou pruhů označeno dopravním značením, jiní zase logicky nechtějí ránu do podvozku, takže se snaží nahonem zipovat ještě před nimi (ale vzhledem k tomu, že ty lišty jsou vidět až na poslední chvili, tak stejně jko ten vlevo netušil, že se bude chtít zařadit o desítky metrů dřívm než se způvodně zdálo, tak to často neruší ani řidič v pravém pruhu a nepočítá s tím, že už zde by měl někoho pouštět). A aby to nebylo tak jednoduché, tak předem nikdy nevíte, jestli ty lišty budou 10, nebo 70 m před koncem pruhu a nebo jestli tam nebudou vůbec.

Takže možná, že to špatný nápad není, ale tak, jak jsou u nás tyto lišty chaoticky používány to působí zmatek a i za slabšího provozu, kdy by sbíhání mohlo být plynulé to vyrábí takové ty panické brzdné vlny a zastavuje provoz.

0 0
možnosti

Stejně si myslím, že ve většině případů nejde o to, že by nepochopili. Ale že jde o to, že pochopili, ale nehodlají respektovat.

0 0
možnosti
Foto

Nejezdíte náhodou po Praze? To by to vysvětlovalo. ;-)

Na ostatním území republiky totiž zip normálně funguje. Ale třeba mám jenom štěstí, že když vyjedu já, zůstávaj troubové doma, nebo jsou na silnicích v zanedbatelné menšině a nemá smysl se jimi jakkoliv zabývat.

1 2
možnosti
Foto

to asi moc často nejezdíte.

3 0
možnosti

ono to většiny těchto řidičů není o nepochopení ale o pocitu vítězství nad těmi hlupáky, kteří stojí v té dlouhé frontě, kterou se ji podařilo tak perfektně předjet.....ovšem někdy k tomu mají důvod....skutečný...spěchají , mají termín a tak dále...ale ne všichni....

možná by stálo za úvahu, jestli k tomu nepřispívá i poměrně nízká povolené rychlost na dálnici.....kde majitele rychlejšího auta by klidně mohl stát v té frontě,, protože pak tu ztrátu času stejně v pohodě dožene...kdo ví....já se naučil zip v Německu hned na poprvé..není to problém....i když asi jak pro koho...

0 2
možnosti

pocit nepocit, prostě se jezdí takto a basta.

To, že jsou všichni jak ovce v jednom pruhu neznamena, že je to správně.

Vam evidentně princip zipu stále nedochází. O pocitu vítěztví to opravdu není. Je to o nejrychlejším způsobu dopravy v místě zůžení, ať už před křižovatkou nebo před překážkou.

0 0
možnosti
Foto

V podstatě jste to popsal správně. Ale není to o tom, že by řidiči nevěděli, jak to má probíhat..

Ale byl jsem před časem v Rakousku a tom to vypadalo nemlich stejně. A v Německu zásadně zužují do dvou pruhů.

0 0
možnosti

je tam více aut a nejsem si jist, ale mám pocit, že jejich dálnice jsou o maličký kousek širší....ale to nevím jistě...

0 0
možnosti
  • Počet článků 77
  • Celková karma 37,93
  • Průměrná čtenost 1800x
Před mnoha lety novinář, nyní ekonomický a mediální poradce.

Seznam rubrik